Rallye Show Modřice

V roce 2001 byl uspořádán pro soutěžní jezdce I. ročník "Rallye Show Modřice". Jan Vonka odstartoval svoji závodnickou kariéru v roce 1981 v orientačních automobilových soutěžích a také v rallye a autokrosu. I když později přesedlal na vrchy a okruhy, rád se alespoň touto cestou vrací k rallye.

Scénář prvních čtyř ročníků Rallye Show byl víceméně stejný. Centrem soutěže jsou Modřice, na jejichž náměstí se po administrativní a technické přejímce koná představení všech vozů a posádek. Samotný souboj začíná odmávnutím vlajky Modřic z rukou starosty a odjezdem z rampy umístěné na modřickém náměstí Svobody. Po zdárném překonání všech rychlostních zkoušek, které bývají situovány na brněnském automotodromu, se koná vyhlášení vítězů a předání cen.

Ročník 2005 však doznal značných změn. Podařilo se nám připravit Rallye Show Modřice tak, aby i široká motoristická veřejnost si mohla vyzkoušet atmosféru závodů v roli závodníků. Vyzkoušet si administrativní přejímku, rozhovor s komentátorem, nervozitu před startem, vlastní start, jízdu podle itineráře, soutěž s časem, diváky kolem tratě a ti nejúspěšnější i vystoupení na stupně vítězů a převzetí pohárů a cen. Ale hlavně vylepšit si své řidičské dovednosti pod dohledem těch nejzkušenějších.

Namísto soutěžních posádek jsou tedy hlavními aktéry akce běžní řidiči. Přesto oslovujeme i závodní jezdce, kteří se představují v roli rádců a při ukázkových jízdách. Soutěž se jede v areálu Masarykova okruhu, hlavně na parkovištích, v záboxovém prostoru, ale i za hlavní tribunou či „pod vysokým napětím“ přes silnici za hlavní branou. Jedná se o několik rychlostních úseků s vyznačenou tratí, něco na způsob automobilových slalomů. Obvykle se jezdí na sněhu a ledu, pomáhají nám také dobrovolní hasiči s cisternou vody pro vytvoření co nejextrémnějších podmínek. Jde o to naučit se dokonalou koordinaci práce s plynem a volantem. Na těchto úsecích jedou jednotliví účastníci na čas, přičemž rozhoduje nejmenší součet časů po absolvování všech úseků.

Před nadcházejícím zimním obdobím je podobná akce jistě velmi potřebná a prospěšná. Proto se těší zájmu veřejnosti a médií. Osvětou řidičů tímto zábavným způsobem chceme přispět ke zvýšení bezpečnosti na našich silnicích.

Vzhůru Farinovou zatáčkou

Závod je významným příspěvkem k dlouholeté tradici motoristického sportu v Brně. Již 15. rok si koncem června připomínáme nejznámější a nejhezčí místa bývalé tratě Grand Prix – Baltisbergovu zatáčku, Farinovu zatáčku. Ta je pojmenována po Giuseppe Nino Farinovi, prvním Mistru světa Formule 1, který v této zatáčce havaroval. Populární partie s navazující zatáčkou U lomu a horizont nad Kohoutovicemi patří k těm úsekům starého Masarykova okruhu, které v době jeho existence v letech 1930-1986 napsaly objemnou kroniku vzrušujících okamžiků. Slavných, radostných, triumfálních a bohužel i těch nejsmutnějších. V roce 1949 zde brněnský autoklub uspořádal první a bohužel doposud jediný závod Formule 1 na československém území, který odpovídal nejen formálně, ale hlavně mezinárodním obsazením statutu Grand Prix.

Závod Vzhůru Farinovou zatáčkou si získal oblibu i u významných osobností. Pohár absolutnímu vítězi předává vždy některý ze zástupců města. Závod se jede za podpory statutárního města Brna a záštitu přebírá každoročně primátor města Brna. Závod se vždy pořádá s plnou podporou a součinností s čelními představiteli města Brna, brněnských městských částí Brno-střed, Kohoutovice, Bystrc, Žebětín, s dopravním podnikem města Brna, Policií ČR a Městskou policií v Brně.

Součástí závodu automobilů do vrchu Vzhůru Farinovou zatáčkou je každým rokem stále oblíbenější jízda pravidelnosti.

Všichni motorističtí fandové se můžou po registraci svézt po trati svými vozy a zkusit si závod jako profesionální závodníci. Jen s tím rozdílem, že z důvodu zabezpečení maximální bezpečnosti nevyhrává ten, který jede nejrychleji, ale ten, který ve dvou jízdách dosáhne minimálního rozdílu mezi časy první a druhé jízdy. Šanci vyhrát má tedy opravdu každý.

Kurzy řízení

Vonka Racing zajišťuje individuální i skupinové výcvikové programy pro začínající řidiče až po automobilové závodníky.

  • základní
    určen všem řidičům (držitelům řidičského oprávnění) se zájmem zdokonalit si svoje řidičské dovednosti v silničním provozu
  • sportovní
    určen příznivcům sportovní jízdy a majitelům silných sportovních automobilů
  • závodní
    určen budoucím a již závodícím závodníkům pro jejich zdokonalení, popř. získání licence automobilového závodníka
  • školy smyku
    školy jsou určeny všem řidičům se zájmem zdokonalit se v řízení automobilů v extrémních podmínkách (sníh, náledí, rozbředlý sníh, mokro, různé druhy povrchů…)